,

UNIVERSITATEA DE STAT „ALECU RUSSO” DIN BĂLȚI

Secția ȘTIINȚĂ

 

📢 Apel repetat de selecție și finanțare

a activităților de cercetare științifică și de mobilitate academică adresat personalului științifico-didactic din USARB[1], ediția I

 

Scopul apelului:

Secția Știință a USARB lansează prezentul apel intern de selecție pentru identificarea și finanțarea personalului științifico-didactic al USARB interesat de:

  • participarea la manifestări științifice internaționale;
  • desfășurarea stagiilor de cercetare în instituții academice de prestigiu din afara țării;
  • implicarea în activități de colaborare internațională în domeniul cercetării și inovării.

🗓️ Calendarul concursului[2] repetat

Nr. d/o Etapa Perioada Responsabili
1. Lansarea apelului intern de selecție și finanțare a activităților de cercetare științifică și mobilitate academică adresat personalului științifico-didactic din USARB, ediția I (cu publicarea pe pagina web a USARB transmis prin canalele oficiale de comunicare internă) 4 octombrie 2025

 

 

Prorectorul pentru activitate științifică și relații internaționale,

Secția Știință

2. Depunerea dosarelor de candidatură la Cancelaria USARB,

Format acceptat: format fizic (dosar cu șină) și electronic (PDF)

4 octombrie -10 octombrie 2025

(până la ora 16.00)

Personalul științifico-didactic din USARB

Cancelaria USARB

3. Transmiterea dosarelor de candidatură de la Cancelaria USARB la Secția Știință a USARB. Stocarea dosarelor la Secția Știință a USARB. 10 octombrie 2025

(ora 16.00 -16.30)

Cancelaria USARB

Secția Știință

4. Evaluarea dosarelor de candidatură declarate eligibile 13-15 octombrie 2025

 

Comisia de evaluare coordonată de către prorectorul pentru activitate științifică și relații internaționale, constituită din

membrii Comisiei cercetării și excelenței științifice a Senatului și membrii Comisiei pentru proiecte și relații de parteneriat a Senatului

5. Întocmirea listei finale a candidaților selectați pentru finanțare, precum și, după caz, o listă de rezerve 15 octombrie 2025 Comisia de evaluare
6. Redactarea demersului și înaintarea de către Președintele Comisiei de evaluare a listei finale spre aprobare rectorului USARB, însoțită de procesul-verbal al ședinței de evaluare 15 octombrie 2025 Prorectorul pentru activitate științifică și relații internaționale,

Secția Știință

7. Aprobarea rezultatelor selecției de către Rector 16 octombrie 2025 Rectorul USARB
8. Prezentarea rezultatelor selecției în ședința managerială și comunicarea rezultatelor către candidați prin intermediul Secției Știință 20 octombrie 2025 Prorectorul pentru activitate științifică și relații internaționale,

Secția Știință

Categorii de activități eligibile:

  1. participarea la manifestări științifice internaționale;
  2. desfășurarea stagiilor de cercetare în instituții de prestigiu din afară;
  3. activități de colaborare internațională în domeniul cercetării și inovării.

🧮 Criterii de evaluare a dosarelor declarate eligibile:

  1. relevanța activității propuse în raport cu domeniul de cercetare și prioritățile USARB;
  2. calitatea planului de activitate: claritate, fezabilitate, obiective măsurabile;
  3. impactul estimat asupra indicatorilor de performanță a USARB;
  4. performanțele științifice anterioare (publicații, proiecte, premii, mobilități relevante etc.);
  5. justificarea bugetului solicitat în raport cu activitățile planificate;
  6. alte criterii stabilite și aprobate de Comisia de evaluare.

📁 Dosarul de candidatură trebuie să conțină următoarele documente:

  1. cererea de finanțare completată conform modelului (Formular de cerere);
  2. curriculum vitae actualizat (preferabil în format EUROPASS);
  3. scrisoare de motivație, care să reflecte relevanța activității propuse;
  4. document justificativ din partea instituției sau organizatorului (invitație, accept oficial etc.);
  5. planul de activitate propus (cu obiective, durată, rezultate așteptate)
  6. deviz estimativ al cheltuielilor, cu justificarea sumelor solicitate
  7. declarație pe propria răspundere privind veridicitatea informațiilor furnizate

📌 Obligațiile beneficiarilor:

  1. respectarea condițiilor de utilizare a sprijinului financiar acordat
  2. asigurarea transparenței cheltuielilor efectuate
  3. depunerea la Secția Știință a unui raport final În termen de maximum 15 zile calendaristice de la încheierea activității finanțate, care va cuprinde:
  • un raport narativ privind activitatea desfășurată, rezultatele obținute și impactul asupra activității de cercetare;
  • un raport financiar cu documente justificative pentru cheltuielile realizate (bilete de călătorie, facturi, certificate de participare etc.);
  • declarație privind respectarea obiectivelor propuse și diseminarea rezultatelor, inclusiv menționarea sprijinului instituției în toate materialele publicate sau prezentate.

 

Nerespectarea acestor obligații poate conduce la neeligibilitatea solicitantului în apelurile viitoare, precum și, după caz, la restituirea integrală sau parțială a fondurilor.

[1] Conform prevederilor Regulamentului cu privire la modul de utilizare a resurselor financiare alocate Universității de Stat „Alecu Russo” din Bălți prin finanțarea instituțională compensatorie a activităților de cercetare și inovare, aprobat de CDSI al USARB în data de 03.07.2025

[2] Calendarul poate fi ajustat în funcție de volumul aplicațiilor și disponibilitatea comisiei de evaluare

Distribuie acest articol