Atelier pedagogic în cadrul proiectului PBLMD

În data de 5-6 mai 2018 la Vadul lui Vodă s-a organizat un Atelier pedagogic în cadrul proiectului 561884-EPP-1-2015-1- DK-EPPKA2-CBHE-JP Introducing Problem Based Learning in Moldova: Toward Enhancing Students’ Competitiveness and Employability (PBLMD), din cadrul programului european ERASMUS + . Agenda evenimentului a cuprins mai multe subiecte:

  • dezvoltarea Ghidului pedagogic PBL: provocări pentru cele 6 specialități din proeict;
  • nevoia de schimbare și rolul PBL în procesul predării-învățârii-evaluării;
  • conceptul și varietatea definițiilor PBL;
  • identificarea și formularea problemelor;
  • evaluarea în cadrul PBL;
  • atribuirea sarcinilor între echipe pentru finalizarea Ghidului.

Efortul participanților la atelierul pedagogic a fost focusat pe găsirea soluțiilor optime și proiectarea scenariilor de predare-învățare-evaluare care asigură mai finalități, inclusiv:

  • definirea esenței problemei în contextul PBL;
  • determnarea modalităților de implicare a studenților în identificarea și soluționarea problemelor în mod individual și în grup;
  • cunoașterea tipologiei proiectelor PBL și a trăsăturilor distinctive ale acestora;
  • specificarea caracteristicilor modelor de învăţare independentă și specificul diferitor tipuri de învățare în PBL;
  • înțelegerea specificului supervizării în PBL;
  • perceperea adecvată a misiunii coordonatorul de semestru;
  • conlucrarea cu părțile interesate pentru crearea oportunităților de dialog  între  Universitate (cadre didactice, studenți, supervizor etc. ) și întreprinderi, APL, instituții publice, ONG;
  • utilizarea instrumentelor și resurselor de învățare bazată pe proiecte PBL;
  • proiectarea strategiilor de învățare în contextul PBL;
  • elaborarea metodologiei de  identificare, analiză și soluționare a problemei/ produsului PBL;
  • valorificarea colaborării eficiente pentru predarea bazată pe problemă;
  • aplicarea tehnicilor de evaluare a competențelor în contextul PBL;
  • reflectarea asupra rezultatelor  conlucrării coordonatorului de semestrul cu supervizorul;
  • identificarea particularităților specifice metodelor de evaluare aplicate în învățarea bazată pe probleme etc.

Universitatea de Stat ,,Alecu Russo” din Bălți a fost reprezentată la eveniment de către Valentina Prițcan dr., conf.univ., coordonator instituțional al proiectului și Inna Odinokaia, șef catedră, conf. univ., dr.

Mai multe detalii despre proiectul PBLMD găsiți la: https://www.pblmd.aau.dk/ , pagina proiectului pe Facebook și pagina PBLMD USARB https://www.usarb.md/pblmd/
Pozele de la eveniment pot fi vizualizate aici.

Distribuie acest articol