Atelier pedagogic în cadrul proiectului PBLMD
În data de 5-6 mai 2018 la Vadul lui Vodă s-a organizat un Atelier pedagogic în cadrul proiectului 561884-EPP-1-2015-1- DK-EPPKA2-CBHE-JP Introducing Problem Based Learning in Moldova: Toward Enhancing Students’ Competitiveness and Employability (PBLMD), din cadrul programului european ERASMUS + . Agenda evenimentului a cuprins mai multe subiecte:
- dezvoltarea Ghidului pedagogic PBL: provocări pentru cele 6 specialități din proeict;
- nevoia de schimbare și rolul PBL în procesul predării-învățârii-evaluării;
- conceptul și varietatea definițiilor PBL;
- identificarea și formularea problemelor;
- evaluarea în cadrul PBL;
- atribuirea sarcinilor între echipe pentru finalizarea Ghidului.
Efortul participanților la atelierul pedagogic a fost focusat pe găsirea soluțiilor optime și proiectarea scenariilor de predare-învățare-evaluare care asigură mai finalități, inclusiv:
- definirea esenței problemei în contextul PBL;
- determnarea modalităților de implicare a studenților în identificarea și soluționarea problemelor în mod individual și în grup;
- cunoașterea tipologiei proiectelor PBL și a trăsăturilor distinctive ale acestora;
- specificarea caracteristicilor modelor de învăţare independentă și specificul diferitor tipuri de învățare în PBL;
- înțelegerea specificului supervizării în PBL;
- perceperea adecvată a misiunii coordonatorul de semestru;
- conlucrarea cu părțile interesate pentru crearea oportunităților de dialog între Universitate (cadre didactice, studenți, supervizor etc. ) și întreprinderi, APL, instituții publice, ONG;
- utilizarea instrumentelor și resurselor de învățare bazată pe proiecte PBL;
- proiectarea strategiilor de învățare în contextul PBL;
- elaborarea metodologiei de identificare, analiză și soluționare a problemei/ produsului PBL;
- valorificarea colaborării eficiente pentru predarea bazată pe problemă;
- aplicarea tehnicilor de evaluare a competențelor în contextul PBL;
- reflectarea asupra rezultatelor conlucrării coordonatorului de semestrul cu supervizorul;
- identificarea particularităților specifice metodelor de evaluare aplicate în învățarea bazată pe probleme etc.
Universitatea de Stat ,,Alecu Russo” din Bălți a fost reprezentată la eveniment de către Valentina Prițcan dr., conf.univ., coordonator instituțional al proiectului și Inna Odinokaia, șef catedră, conf. univ., dr.
Mai multe detalii despre proiectul PBLMD găsiți la: https://www.pblmd.aau.dk/ , pagina proiectului pe Facebook și pagina PBLMD USARB https://www.usarb.md/pblmd/
Pozele de la eveniment pot fi vizualizate aici.