,O nouă misiune de transfer de expertiză în cadrul Programului de sprijin pentru revenirea temporară a membrilor diasporei cu experiență profesională avansată

Doamna Georgeta Cislaru, doctor habilitat, prof. univ. la Université Sorbonne Nouvelle, Franța, desfășoară în USARB prima parte a misiunii de transfer de expertiză în cadrul Programului de sprijin pentru revenirea temporară a membrilor diasporei cu experiență profesională avansată, în perioada 11-17 aprilie 2025

În data de 12 aprilie 2025, Școala Doctorală Filologie a USARB a găzduit Masa rotundă cu genericul „Cercetarea științifică şi colaborările internaționale prin prisma tinerilor cercetători: aspirații, potențial, acțiuni”.

Domul Nicolae Leahu, director al Școlii Doctorale Filologie, conf. univ., dr., studenții de la ciclul III, studii superioare de doctorat, Școala Doctorală Filologie, au abordat împreună cu doamna Georgeta Cislaru, doctor habilitat, prof. univ., subiecte de maximă actualitate pentru cercetarea științifică.

În contextul globalizării cunoașterii și al avansului tehnologic accelerat, tinerii cercetători se află într-o poziție-cheie pentru a contribui la progresul științific. Aspirațiile lor depășesc tot mai des granițele naționale, orientându-se spre excelență, inovație și impact internațional. Mulți dintre aceștia își doresc să fie parte din rețele globale de cercetare, să participe la proiecte interdisciplinare și să își valorifice ideile în contexte internaționale.

Accesul la burse, mobilități academice și infrastructuri de cercetare avansate reprezintă oportunități care pot transforma acest potențial în rezultate concrete.

Acțiunile tinerilor cercetători includ participarea activă la conferințe internaționale, implicarea în consorții de cercetare, publicarea în reviste de prestigiu și inițierea de parteneriate strategice. În același timp, susținerea instituțională, mentoratul și investițiile în educație și cercetare rămân factori esențiali pentru valorificarea deplină a acestui potențial.

Misiunea prevede și promovarea Atelierelor cu genericul: „Cum pregătim o comunicare științifică?“, „Scrierea unui  articol într-o publicație de categorie înalt”, „ Colaborarea științifică: provocare sau conlucrare?”

 

 

 

 

Distribuie acest articol